VIAVIS střežíme podtatné

Obchod

PŘEŠLA KE KONKURENCI
Velkoobchod spotřebním materiálem přišel o databázi klientů, kterou odnesla dlouholetá pracovnice ke konkurenci. Současně s tímto krokem následoval odchod čtyř strategických zákazníků a došlo k výpadku v tržbách za cca 1,5 mil Kč měsíčně. Kdyby majitelé velkoobchodu použili našich služeb, nemuselo se to stát. Poté, co se na nás majitel obrátil, zjistil, že prevence je násobně levnější, než vzniklá škoda.
/Umíte ochránit svůj produkt? Jak si ochránit svůj nápad? Lze se ochránit před průmyslovou špionáží?/

PRODÁVALI PŘES INTERNET
Obchodní partneři upozornili obchodního ředitele firmy, která vyráběla unikátní výrobky s vysokou přidanou hodnotou, že tyto výrobky jsou ke koupi na Internetu za násobně nižší cenu.
Problém byl v chybějících bezpečnostních mechanismech v interních procesech. Chyběla kontrola, definice zodpovědností, jejich bezpečnostní systémy byly neúčinné – špatně řešený kamerový systém. Díky tomu nemohla společnost na pachatelích uplatňovat škodu a nakonec se vše urovnalo „dohodou“.
/Využíváte kamerový systém v souladu se zákonem? Malá systémová změna za „nic“ vám ochrání milióny./

ZALOŽILI KONKURENČNÍ FIRMU
Část zaměstnanců – konstruktérů – si založila vlastní s.r.o. a od původního zaměstnavatele si sebou odnesla kompletní výrobní dokumentaci. Svému bývalému zaměstnavateli začali konkurovat – zejména nižší cenou (nemuseli odpisovat nákladné investice). Zaměstnavatel se bránil u soudu, soudce žalobu zamítl – nebyla vyřešena problematika obchodního tajemství, autorských práv apod.
/Co je obchodní tajemství? Co má smysl chránit patentem, ochrannou značkou, stupněm utajení a jak to udělat?/

PŘETAHOVALI ZÁKAZNÍKY
Finanční ředitelka jedné společnosti posílala informace o nabídkách, kontraktech a zákaznících do konkurenční firmy, která patřila jejímu rodinnému příslušníkovi. Ten připravoval nižší, konkurenční nabídky a přetahoval tak zákazníky.
/Zajímalo by vás, za jakých podmínek nakupuje, prodává a komu prodává váš konkurent? Vězte, že jeho by to zajímalo také? Jste před ním zabezpečeni?/

MUSELI SI KOUPIT VLASTNÍ NÁPAD
Firma měla jedinečný nápad, který zásadně zlevňoval výrobu. Tento nápad nechala rozpracovat externí spolupracovníky, se kterými smluvně neošetřila problematiku autorských a jiných práv, nicméně plně financovala veškerý vývoj. Když pak chtěla přihlásit průmyslový vzor, zjistila, že si jej již přihlásili jimi najatí spolupracovníci a firmě, která financovala vývoj, nabídli licenci za milionové částky.
/Ztratíte-li informace nebo jsou jinak zneužity, pak na otázku policie, jak velká hodnota se vám ztratila – jaká vám vznikla škoda, můžete pouze odpovědět, že „VELKÁ“. Jistě sami cítíte, že pojem „VELKÁ“ není pro jakýkoli úřad relevantní. S naší pomocí se takovéto odpovědi vyhnete a můžete uplatňovat vzniklou škodu./

CO ZMĚŘÍŠ PENĚZI – VYSOUDÍŠ!
Informace mají svou hodnotu. Ohodnotíme vám je. Jsou-li pak zcizeny, dopouští se pachatel krádeže. Krádež řeší policie a ne vy na základě zákoníku práce. Informace je možné ocenit a klasifikovat. Víte to vy a vaši zaměstnanci?
/Zaměstnanec předá informace konkurenci. Obchodní zástupce odnese kontakty na zákazníky. Víte co s tím?/